Studiu efectuat pe populaţia adolescentină a Liceului Teoretic „Calistrat Hogaş” din Piatra-Neamţ în mai 2004
Studiul de faţă reprezintă o replică la scară mică şi localizată, datând din luna mai 2004, a unei cercetări realizate în luna iunie 2001 de către Institutul Pew Internet & American Life Project. Motivaţia generală din spatele acestui studiu este importanţa mai mult decât evidentă, pe care noile tehnologii ale comunicării o au în societatea contemporană. Internetul, comunicarea mediată de computer (CMC), telefonia mobilă şi alte tehnologii de ultimă generaţie au un impact extrem de complex asupra psihologiei individuale şi asupra structurii şi dinamicii sociale, mai întâi de toate prin simplul fapt că schimbă în mod radical maniera în care oamenii comunică între ei sub aspect cantitativ şi calitativ. Iar motivul alegerii generaţiei adolescentine ca „subiect” de studiu al acestui impact al noilor tehnologii ale comunicării este faptul că ei sunt practic născuţi odată cu noua generaţie de tehnologie media, fapt care îi face să fie complet diferiţi de generaţiile anterioare, în acelaşi mod în care noua generaţie de tehnologii comunicaţionale nu mai seamănă cu nimic din cele ce a precedat-o. De altfel, legătura strânsă dintre adolescenţi şi noile tehnologii ale comunicării a fost surprinsă de către diverşi cercetători în sintagme precum „generaţia mileniului”, „generaţia M” (Media) sau „generaţia digitală”.
mai multe ...
18 January 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment